2013. július 5., péntek

Ket hetvege es eheti esemenyek

Mielott belekezdek (vagyis folytatom) draga jo hosztcsaladom kivesezeset, meg szeretnek emlekezni az elmult 2 hetvegemrol.
Bekoltozesem utan eppen egy hettel, a junius 22-23-i hetvegen Angliaba latogattak rokonaim, pontosan a nagynenem, Erika neni, nagybacsim, Erno bacsi, valamint az unokatesoim Erika es Erno. Az apropo Erika neni es Erno bacsi nemtudomen hanyadik hazassagi evforduloja volt, viszont ha mar jottek, akkor hoztak a gyerekeiket is, mivel Erno es az en itteni legjobb baratnom Reni tavaly augusztus ota egy part alkotnak. (Ez amugy nagyon cuki sztori, Erno tavaly az en facebook-os kepeimen keresztul latta Renit, megtetszett neki, felvette face-en, beszelgettek sokat, majd mikor Reni hazautazott latogatoba, talakoztak is. Azota egyutt vannak, mint az lathato, tavkapcsolatban elnek, de egyik honapban Erno jon Londonba, masik honapban Reni roppen haza igy rendszeresen talalkoznak. ) Tehat adta magat, hogy a 3 napos latogatas soran szervezunk egy kozos programot is, mindannyian, rokonok, Reni es en.
Juni 22-en szombaton erkeztek a rokonaim, azt a napot londoni varosnezessel toltottek, ahova en nem mentem veluk mert ugye az volt az elso itt toltott hetem vege, hulla voltam a napi 10-12 oras meloktol es inkabb az itthon doglest valasztottam. :D Vasarnap  viszont egyutt ellatogattunk Windsorba, az imadott London melletti, velemenyem szerint Anglia egyik leggyonyorubb es leghangulatosabb varosaba.  Reggel 10kor talalkozott mindenki a vasutallomason, a tobbieknek mar volt jegyuk, igy csak ram kellett varni mig a penztarnal az elottem levok addig szerencsetlenkedtek, hogy majdnem lekestuk a vonatot. De ez nem tortent meg, pont idoben felpattantunk a szerelvenyre, elvonatoztunk Waterloo-hoz, ahol atszalltunk a Windsor fele tarto vonatra. Ezen hatalmas tomeg volt, szoval eleinte szetszorva kellett ulnunk es nana, hogy pont a mi vagonunkra szallt fel egy nagy gyerektarsasag, ami az egesz hetes gyereksiras utan a legkevesbe sem hianyzott, de nemsokkal kesobb leszalltak halisten :D

Windsorba erve egybol megceloztuk a kastelyt, ahol azonban baromi hosszu (ertsd, legalabb 200 meteres) sor kigyozott, hosszan az utcan. Ekkora sort eddig itt nem is lattam pedig mar ketszer is voltam a kastelyban. Mivel en mar lattam a varost, valamint Reni is, igy mi ketten bealltunk a sorba, a rokonaimat meg elkuldtuk varost nezni, es megbeszeltuk, hogyha majd mar majdnem bent vagyunk akkor felhivjuk oket, hogy jojjenek vissza a varhoz. Kb fel orat el is toltottunk a sorban allassal, addig nyomtuk a dumat, aztan visszaballagtak a rokonaim is. Megvettuk a jegyeinket (illetve, a tobbiek megvettek a jegyeiket, nekem eves belepom van :) aztan nekiindultunk a vezetesemmel felfedezni a kastelyt.






Erika neni, en, Reni, Erno es Erno ba'



Erikaval


Imadom Windsort :)


Renimmel :)






"Meg ne fenykepezz" :D


E&E










A kastelyt ugy 2 es fel ora alatt jartuk korbe, nagyon nagy, es persze nem mentunk be mindenhova, de igy is jo sokaig bent voltunk. Mire vegeztunk a varban mar igencsak ebed fele jart az ido, pontosabban mar 3 ora is elmult, ugyhogy nyakunkba vettuk a varost etterem utan kutatni, es kikotottunk egy hangulatos kis olasz helyen (egy tucat ettermet vegigjartunk, de mivel 6-an voltunk, nehez volt olyat talalni, ami mindenki izlesenek megfelel, megha egy csalad vagyunk is :) Itt elkoltottuk az ebedet, mi lanyok (Reni kivetelevel) egy csirkes ragu (stew) mellett voksoltunk, amihez jart sult krumpli es egy rakas zoldseg, olyan volt, mint a csirkeporkolt, csak sult krumplival. :) Reni carbonarat evett, Erno ba' steak-et, Erno meg valami rakott zoldsegeket (jol nezett ki.) Mindenki nagyon meg volt elegedve a koszttal, isteni finomak voltak az etkek, viszont sajnos a sorrol mar nem volt elmondhato ugyanez. Erno ba' es en sort ittunk,(latszik, ki a csaladban az alkesz :) de mindketten ereztunk egy vizes utoizt es hat nem volt eppen eros vagy aromadus a ser. Mindegy, tanulsag, hogy legkozelebb bontatlan uvegeket kerunk, nem pedig poharban.

Ebed utan mar fel 5 korul jart az ido, tettunk egy setat a varosban, bementunk a helyi vasarcsarnokba, aztan pedig folytattuk az utunkat a kastely mogotti hatalmas park fele.
Ebben a parkban is volt szerencsem mar ketszer setalni, gyonyoru, hihetetlen zold es pontosan a kastely mogott van, lenyugozo kilatast biztositva ezzel a kastelyra.




Regebbi windsoros bejegyzeseimben emlitettem, hogy a kastely a Kiralyno nyari illetve hetvegi otthonakent szolgal. A mai napig itt tolti a hetvegek nagy reszet. Ezidaig sajnos nem volt szerencsem latni..ezidaig. Ugyanis ezen a vasarnapon, mikor a kepen lathato, kastely mogotti hatalmas parkban, pontosabban a kastely kapuja korul maszkaltunk, egyszer csak azt vettuk eszre, hogy nyilik a kapu es jonnek a fegyveres orok. Lattunk messzirol kozeledni egy egyszerunek tuno (ertsd, semmi extra,semmi fenyuzo) autot. Meg is jegyeztem poenkodva, hogy mekkora lenne, ha a Kiralyno ulne benne. Erno bacsi, a masik orok poen gyaros azt mondta, hogy "ahh biztos csak a konyhafonok jon". Aztan amikor az auto a kapuhoz ert lelassitott, es megpillantottuk benne magat a Kiralynot, testkozelben!!! Nem akartunk hinni a szemunknek, hogy alig par meterre tolunk hajt el Ofelsege kocsival (egy testor ult az autoban.)  A kaput gyorsan be is csuktak mogotte, majd a fegyveres orok is eltuntek. Mi Renivel rogton osszeneztunk es vigyorgasban tortunk ki, hogy "dejo lattuk a Kiralynot." Erika neni elkezdte piszkalni Erikat (aki aznap a fotosunk volt, a legtobb kepet o csinalta) hogy "miert nem fenykepezted le??" Persze ez lehetetlenseg lett volna, egy pillanat alatt hajtottak el melletunk es amugy is sutott a nap, a fenykepen max a szelvedo latszott volna, a Kiralyno biztosan nem. Szoval sajnos fenykepunk nincs az esetrol,senki nem izzitotta be a fenykepezojet, mert Erno bacsi jol megtrefalt bennunket a konyhafonokkel. :D Pedig nekem volt egy erzesem, hogy egy fontos szemely kozelit abban a kocsiban. Es a legerdekesebb az egeszben, hogy egy teljesen atlagos kicsi kocsival jott, egy bodyguard-dal, semmi fenyuzes, csak gondolom kimentek egyet kocsikazni, vagy nem tudom..Talan sokaknak nem lett volna ez nagyszam, hogy latjak a Kiralynot, hisz lehet ot latni nyilvanos rendezvenyeken, stb, szerintem viszont baromi mazlink volt, mert mi nem egy nyilvanos rendezvenyen, vagy unnepsegen lattuk, beallitva, kicicomazva, hanem egy teljesen hetkoznapi helyzetben, alig par meterre sajat magunktol. Szoval nekem a vigyort arra a napra nem lehetett letorolni a kepemrol. :)


A buvos kapu. Azok a colopok a kapu mogott a foldbe ereszkedtek mikor a Kiralyno behajtott  es  ujra visszaemelkedtek, mikor a kaput becsuktak. A kepen annyira nem latszik, de eleg nagyok a colopok, szeritem egy tanknak sem sikerulne atvagni rajtuk.



A park utan meg setaltunk a varosban, betertunk a mekibe kaveert, aztan lementunk a Temze-partra egy-ket foto erejeig.


Furi ferde kis haziko






A 6 oras vonattal mentunk vissza Londonba. Fel 8 volt mire visszaertunk,a csalad meg ment varost nezni a Tower-hidhoz. En eredetileg ugy terveztem, hogy ekkor bucsut mondok nekik es hazaindulok, elvegre eleg nehez het allt mogottem, es tudtam, hogy a kovetkezo nap, hetfon is hosszu nap var ram a hosztcsaladomnal. Azonban ugy dontottem, hogy tokmindegy, igyis -ugyis faradt leszek, de nem minden hetvegen jonnek rokonaim Londonba, igy inkabb kihasznalom az idot es veluk megyek. Kb 8-ra ertunk a Tower-hidhoz, ahol szakadt az eso (nana, hogy). Itt is ellottunk jopar kepet, par perccel kesobb pedig kisutott a nap, es setaltunk meg egy orat a folyoparton.









9 utan elindultunk haza, metroztunk, vonatoztunk, aztan mikor az utolso atszallasunkhoz ertunk, kedrult, hogy pont par perccel kestuk le a vonatunkat, tehat fel orat varnunk kellett a kovetkezore. Nem kifejezes, hogy az allomason sz*rra fagytunk, mert nem volt eppen meleg. Este 11kor erkeztunk vissza Elstree-be (a rokonaim is azon a telepulesen szalltak meg, ahol Reni es en lakunk). En a vasutallomason elbucsuztam toluk, mert masnap utaztak is haza, nekem meg ugye dolgozni kellett. Este 11 utan ertem haza, es tudtam, hogy ennek meglesz a bojtje masnap reggel, de nem erdekelt, nagyon jol ereztem magam a csaladommal es szuper volt, hogy itt voltak es egyutt jartuk be Windsort aztan egy kicsit Londont is :)



Az ezt koveto heten is rengeteget dolgoztam, de het kozepen megegyeztunk Renivel, hogy pentek este (juni 28) atmegyek hozza es nala alszom, mivel a hosztcsaladja elmegy az egesz hetvegere es ures lesz a haz, szoval csapjunk egy csaj bulit. Egesz heten a pentek estet vartam, hogy amint 7-et ut az ora, letegyem a mosogatorongyot, osszecuccoljak es atsetaljak Renihez. Utkozben megalltam egy zoldsegesnel es vettem egy gorogdinnyet. Reni meleg pizzaval vart, befeszkeltuk magunkat a konyhaba, ettunk, dumaltunk megallas nelkul, mindketten kibeszeltuk a csodalatos hosztcsaladjainkat, aztan ugy ejfel fele lottek is a pizsit mert mindkettonk mogott faraszto het allt. En az egyik kislany szobajaban (ami csupa pink :) aludtam. Szombaton ugy 9 korul kaszalodtunk ki az agybol, aztan lementunk reggelizni. Mikozben beszelgettunk, kiderult, hogy felre ertettuk egymast, Reni ugyanis mindket hetvegi ejszakara meginvitalt engem, en viszont azt hittem, hogy csak pentek ejjelre. (Szegeny Renim amugy fel abban a nagy hazban egyedul, amit meg tudok erteni, en sem szeretek egyedul lenni a hosztcsaladjaim hazaban, bar az baromi jo, ha nincsenek itthon par napig, de ez azert Anglia, megis esznel kell lenni. ) . Mikor mondtam Reninek, hogy en ugy keszultem, hogy csak egy ejszakara alszom ott kerek perec kijelentette, hogy "Dehogy, ma is itt alszol!" :D Termeszetesen nem volt ellenvetesem, mert igy legalabb tudtunk fozni is, neki is jobb, hogy nincs egyedul es sem siettem haza a hosztcsaladomhoz. Nameg ha mar ures a hazuk, akkor miert ne? :) Sms-eztem is gyorsan a hosztmutter-nak, hogy ne varjon haza aznap este sem.

Reggeli utan elmentunk a foutcara, ahol rengeteg bolt es egy nagy shopping park van, nezelodtunk, vasaroltunk, fagyiztunk stb. Az egyik uzletben vettunk magunknak egyforma kardiganokat :D Az volt a terv, hogy delutan paprikas krumplit fozunk es palacsintat sutunk, szoval beugrottunk a tesco-ba hozzavalokert. Hazaerve megettuk a dinnyet, ugraltunk egy sort a trampulinon, aztan neki alltunk fozni.







Megfoztuk a paprikas krumplit, bekevertuk a palacsinta tesztat, aztan leultunk a jatszoszobaban filmezni. Vittem magammal par dvd lemezt, ilyen klasszikusokat mint pl Macskajaj, Taxi es hasonlok. Legnagyobb meglepetesemre Reni azt mondta, meg sosem latta a Macskajajt, szoval gondoltam nincs is jobb alkalom, hogy bepotoljuk. Egyszeruen imadom ezt a filmet, kb 13 eves voltam, mikor eloszor lattam, azota evente min. 4-5-szor megnezem. Nem is tudom, hogy lehet kitalalni ilyen agyament sztorit es poenokat. Az meg kulon raadas, hogy (ciki vagy sem -nem erdekel) imadom a ciganyzenet, szoval nem veletlenul ez az egyik kedvenc filmem. Reninek is nagyon tetszett, vegignevette az egeszet es o is csak azt kerdezgette, hogy vajon mit szivott az, aki ezt kitalalta? :)

Ha esetleg kedvet kaptok, fenn van youtube-on is: http://www.youtube.com/watch?v=ptRnilADd5I




"Megagyaztunk" magunknak a jatszoszobaban
Macskajaj utan pedig nekiugrottunk a palacsinta sutesnek. Nem csak sima kakaos, nutellas es ehhez hasonlo palacsintakat keszitettunk, hanem mivel a Londoni Magyar Palacsintazoban mar rengetegszer ettem, gondoltam megprobalom sajat magam is elkesziteni a Kinder-csokis palacsintat.
Az elkeszites nagyon egyszeru, barkinek sikerulni fog. Szeletelj aprora nehany kinder szeletet, majd kezdj el sutni egy palacsintat. Mikor az egyik oldala megsul, megforditod, es rogton tedd ra csokidarabokat a palacsintara, hogy elkezdjen olvadni. Kb egy perc elteltevel kes segitsegevel hajtogasd ossze es voila..ennyi, rem egyszeru es baromi finom :) Csak figyelj, nehogy kifojjon a csoki a palacsintabol, mikor kiszeded a serpenyobol.











Isteni finomak lettek, Reni nem gyozott lelkendezni, hogy milyen fincsi kajat csinaltam neki. Bevallom en is buszke voltam magamra (pedig ha belegondolunk, pofon egyszeru a dolog),nade most csinaltam eloszor. :)

A palacsintak tarsasagaban visszaultunk a tv ele, es megneztuk a Taxi elso es masodik reszet. Ezeket mindketten lattuk mar, de eleg regen es imadjuk (mint az lathato, az agyament filmekert rajongunk). Mikor vegeztunk rendbe raktuk a konyhat, aztan mire feleszmeltunk itt is volt az ejfel, faradtak voltunk ugyhogy mentunk aludni.
Vasarnap 10 korul tertunk magunkhoz, rendbe vagtuk a hazat, hisz aznap este jott haza Reni csaladja. Mikor ezzel megvoltunk, a maradek paprikas krumplival es palacsintaval visszaultunk a tv ele, es delutan 4ig filmeztunk, ki lehet talalni, hogy a Taxi harmadik es negyedik reszet neztuk :D Kellenek az ilyen filmek, hogy az ember teljesen kikapcsoljon es rohogjon az eszement poenokon. Azota a het folyaman, az esti vasalas kozben gyakran betettem a Taxi valamelyik reszet...:)
Delutan pedig, mivel nagyszeru ido volt (kb 25 fok) elsetaltunk a kozeli parkba, fagyiztunk, beszelgettunk, hazafele pedig beultunk a mekibe vacsizni. Este 7-kor pedig elegedetten konstataltunk, hogy szuper hetvegenk volt, es mindketten nagyon jol ereztuk magunkat. Megbeszeltuk, hogyha legkozelebb egyikunknel meguresedik a haz, akkor megismeteljuk eme kis fiestat.

Ez volt tehat az eddigi itt eltoltott ket hetvegem. Mint lathatjatok, a rossz fogadocsalad es a baromi sok munka ellenere is probalom elvezni az eletet es igyekszem kihasznalni a (nem tul sok) szabadidom minden pillanatat. Bar minden este hullakent zuhanok az agyba es pentekenket ugy erzem, semmi erom nincs, de ugy dontottem, nem fogom hagyni, hogy ez ranyomja a belyeget az itt toltott idomre. Az agyamat atkapcsoltam az "akkor is elvezem az eletet, ha momentan rossz hosztcsaladhoz kerultem" uzemmodra.  Bar a legutobbi bejegyzeseim nem eppen pozitivak, es a csaladomrol neha ugy erzem, hogy valami total mas dimenzioban elnek, de ennek ellenere nem vagyok szomoru vagy ilyesmi. Renivel minden heten talizunk, jovunk-megyunk, es ez nekem most eleg is a boldogsaghoz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése